mate kucing

an amazing wife to lovely husband, an fabulous ummi to beautiful daughter. struggle to be better muslimah day by day.

Next pageArchive

"

Harapan adakalanya menghancurkan.

Tetapi,

Tanpa harapan,
Bagaimana lagi harus muncul kebahagiaan?

Deep.

Cnp.

"

- (via nurul-qalbi)

(via amasyrah)

heart-of-a-traveler:

metaphoricallydressed:

A list with the names of the martyrs who died during the past sixteen days in the war on Gaza on the Rock of Raouché in Beirut, Lebanon.

Allah Yir7amhoum 🙏. Spending love your way Lebanon.

"apa yang berlaku,
kadang bukan kehendak kita.
mungkin itu ‘hadiah’ dari Tuhan,
nak tengok tahap mana kesabaran,
dan rasa keimanan kita pada-NYA.

kadang,
manusia terlalu senang untuk berbicara, mengkritik, menghukum,
sebab benda tu tak jadi kat diri mereka.

kita yang rasa,
kita yang alami,
kita yang tanggung.

Tuhan tahu,
kau mampu hadapi semua ni,
pengalaman akan banyak mengajar,
tentang hidup,
tentang pelbagai jenis/ragam manusia,
tentang jatuh dan bangkit,
dan juga tentang perjalanan mencari Tuhan.."

- don’t give up. you’re not alone. Allah kan ada? :)

(Source: lulumimo, via nisnose)

"

Redha.

Bila satu masa,
hati bertemu titik redha,

Saat itulah,

ALLAH akan pulangkan semuanya tepat pada masa.

Percaya.
Ya, terus percaya.

"

- (via nurul-qalbi)

(via bawahlangit)

"

Bila orang suruh bersabar dengan ujian, kau asyik cakap : “Kau tak rasa apa yang aku rasa.”

Okay sekarang nak tanya.
Manusia mana yang tak diuji Tuhannya?
Manusia mana?
Kau kena faham, saat orang suruh bersabar, saat itu kau kena mula cari kekuatan. Bukan sibuk beri alasan orang tak rasa apa yang kau rasa.

Ujian setiap daripada kita tak sama.
Tapi kita ada Tuhan yang sama yang mampu berikan kita kekuatan.
Move on lah.

"

- Keep sabr. 
Lillah.
(via hanyasekadarhamba)

(via bawahlangit)

tinkerbellalovespeterpan:

❤️